Konsulent til Freja Ejendomme

Af: Thomas Endelt Andersen, Kommunikationskonsulent, Freja Ejendomme
Rollen som konsulent er en forholdsvis nyoprettet position, der primært kommer til at arbejde med Frejas relationer til staten, styrelser og regioner som indskydere. Det er en central opgave i Freja at vedligeholde og optimere forholdet til indskyderne således, at hver indskyder tilbydes en skræddersyet løsning, der har til formål at skabe smidige processer og styrke samarbejdet mellem hver enkelt indskyder og Freja.

I dette arbejde skal konsulenten forstå de enkelte indskyderes interne arbejdsgange, sikre klar og kontinuerlig kommunikation mellem parterne, gøre det tydeligt samt formidle den merværdi, som Freja skaber i arbejdet med ejendommene, samt styrke Frejas indsigt i indskydernes pipeline ved eksempelvis at hjælpe med at løse nogle af de barrierer, der måtte være, for at ejendomme kan indskydes.

Konsulenten får en nøglerolle hos Freja, da man vil være med til at afdække samarbejdspartnernes behov og udfordringer samt at sørge for, at disse imødekommes og løses. Derfor vil det være konsulentens opgave at koordinere Frejas samarbejde med indskydere, samt at skabe en understøttende struktur, der imødekommer indskyderes behov. Derudover vil man komme til at varetage følgende ansvarsområder:

  • Sørge for en kvalificeret pipeline fra indskyderne
  • Skabe netværk mellem indskyderne
  • Styrke Frejas tillid hos indskyderne og samarbejdspartnere
  • Sikre god, intern overdragelse af ejendomme ved indskud

I rollen som konsulent er det essentielt, at man formår at identificere indskydernes behov samt sikre, at Freja er en attraktiv samarbejdspartner for nye kunder, værende styrelser og regioner.

Som medarbejder i Freja bliver man en del af en dynamisk virksomhed, hvor samarbejde og holdånd prioriteres højt, og det er derfor vigtigt, at man motiveres af at indgå i et team. Der lægges vægt på, at konsulenten er god til at skabe relationer til såvel eksterne samarbejdspartnere som kollegaer, arbejder målrettet og vedholdende. Det forudsættes, at medarbejderen er vant til at forstå komplekse problemstillinger, kan håndtere forskellige interessenter og lukke aftaler inden for rammevilkår og forventede tidsfrister.

Som baggrund for at kunne besætte stillingen forestiller vi os, at man har en relevant kandidatuddannelse samt nogle års erfaring fra en lignende stilling inden for den private sektor med erfaring med offentlige kunder, staten eller det offentlige. Det forventes videre, at man er flydende i dansk skrift og tale.

Den ideelle kandidat:

  • Har evnen til at forstå den enkelte indskyders politiske virkelighed og motivation.
  • Har relationskompetencer, der understøtter og styrker Frejas netværk.
  • Kan ”tænke med” på styrelsernes dagsordner
    – fx nyt forsvarsforlig, udflytning af statslige arbejdspladser m.v.
  • Er kommunikativ stærk og formår at formidle komplekst materiale.
  • Er handlingsorienteret med eksekveringskraft.

Personlige kompetencer:

  • Imødekommende og serviceorienteret tilgang.
  • Systematisk og analytisk.
  • Nysgerrig, udadvendt med gode samarbejdsevner.
  • Skarp til at organisere og gennemføre projekter.
  • Dygtig til at bevare overblikket, også i pressede situationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte forretningsudvikler Jacob Mørch-Sørensen på tlf. 33730807. Ansøgning og CV skal sendes til ansogning@freja.biz senest den 20. januar.

Freja Ejendomme tilbyder:
Hos Freja vil du få et solidt indblik i ejendomsbranchen samt i det statslige og offentlige apparatur indenfor branchen. Freja prioriterer personlig og faglig udvikling højt, og man vil i høj grad selv være med til at præge både sine nuværende arbejdsopgaver og sine fremtidige muligheder i virksomheden. Man tilbydes en hverdag, hvor man arbejder sammen med kompetente kollegaer inden for forskellige fagområder med rige muligheder for sparring.

Frejas kontorer ligger på Gammel Kongevej på grænsen mellem Frederiksberg og København – lokationen er central og tæt på mange af vores samarbejdspartnere.